Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej jen "VOP") predávajúceho THE SAME s.r.o., IČO 55050344, so sídlom Partizánska 404/15, 038 61, Lipovec zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, vložka č. 80834/L, a opisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru nadobudnutého od predávajúceho.
- Všeobecné ustanovenia
Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Predávajúcemu potrebnú súčinnosť pre vybavenie reklamácie. Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
- Záručná doba
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
Záručná doba je:
- u nového tovaru 24 mesiacov;
- u tovaru použitého 12 mesiacov.
Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
- Záručné podmienky
Kupujúci je povinný bezprostredne pri prevzatí tovaru prekontrolovať stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu a bezodkladne to oznámiť Predávajúcemu. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať zároveň kompletnosť zásielky v porovnaní s objednávkou.
- Uplatnenie reklamácie
Miestom pre uplatnenie reklamácie je THE SAME s.r.o., Partizánska 404/15, 038 61 Lipovec.
Kupujúci je povinný vadný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou na uvedenú adresu predávajúceho. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne "REKLAMÁCIA" a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), vyplnený formulár pre reklamáciu, kópiu nákupného dokladu (faktúra). Kupujúci si tiež zvolí požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, dobropis).
- Výluky zo záruky
Záruka sa nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):
- mechanickým poškodením tovaru,
- elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené,
- neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- ak bol tovar alebo jeho časť poškodená počítačovým vírusom apod.,
- ak sa chyba prejavuje iba u softwaru, u ktorého nie je zákazník schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného softwaru a spotrebného materiálu,
- tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
- prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov,
- tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla chyba v dôsledku tejto úpravy,
- pri chybne vykonanom upgrade BIOSu, firmware,
- tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
- použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia,
- použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ také použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode k použitiu.
Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich používaním alebo opotrebením, ktoré vznikli pred kúpou tovaru, a o ktorých bol Kupujúci informovaný. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Vybavenie reklamácie
Kupujúci má, ak ide o chybu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby, právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčiastky, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy.
Ak ide o chybu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, Kupujúci má právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy. Rovnaké práva má Kupujúci, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať.
Voľbu spôsobu vybavenia reklamácie vykoná kupujúci. Ak spotrebiteľ nezvolí spôsob vybavenia reklamácie v predávajúcim poskytnutej primeranej lehote, zvolí ho predávajúci.
Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, môže predávajúci reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
Ak bude reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový resp. iný, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
O vybavení reklamácie Predávajúci vydá písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení informuje Kupujúceho prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašle Predávajúci Kupujúcemu opravený Tovar alebo Tovar vymení za nový alebo vráti Kupujúcemu zaplatenú Cenu Tovaru, ak nebude dohodnuté inak.
- Záverečné ustanovenie
Tento reklamačný poriadok je platný od 06.02.2023.